Gullkorn

Kloke ord og sitater for enhver anledning

Mitt lille land juli 26, 2011

Filed under: Drømmer,Fred,Norge — gullkorn @ 9:18 pm

Mitt lille land
Et lite sted der en håndfull fred slengt ut
blant vidder og fjord

Mitt lille land,
der høye fjell står plantet mellom hus og mennesker og ord.
Og der stillhet, og drømmer gror.
Som et ekko, i karrig jord.

Mitt lille land,
der havet stryker mildt og mykt, som kjærtegn fra kyst til kyst.

Mitt lille land,
der stjerner glir forbi og blir et landskap når det blir lyst.
mens natten, står blek og tyst.

.

Ole Paus

 

Legg igjen en kommentar

