Gullkorn

Kloke ord og sitater for enhver anledning

Dikt om søsken oktober 30, 2010

Filed under: Bror,Familie,Søsken,Søster — gullkorn @ 4:22 am
Tags: ,

Søster (bror)
Du er utvalgt av livets tilfeldigheter
Til å bli elsket av meg
for evig og alltid
Litt på tross av
men mest på grunn av,
de mange ting
som gjør nettopp deg
så inderlig spesiell for meg

—————

SØSTER

Hva er en søster?
En søster hun er deg umåtelig kjær
En glede det er å ha henne nær

Hun er der når du trenger en hånd
Hun knytter usynlige vennskapsbånd

Hun er der og lytter når du vil snakke
Hun er der hvis noe går nedoverbakke

En bedre venn kan du ikke få.

—————

Båndet mellom søsken

Du sier til meg
du er min søster
Jeg sier til deg
du er min bror
Da vet vi at vi har noe sammen
Noe hellig
Du og jeg
Min aller kjæreste bror

—————

En storebror er en som er helt spesiell
– som du alltid kan stole på.
Han er der for deg fra morgen til kveld
– Lojal og trofast som få.
I nødens stund er han god å ha.
– Han vet alltid hva som skal til for å
Rette opp gale ting som har skjedd.
– Fra gråt til et lykkelig smil.
En storebror er mer enn familie.
– Han er del av alt det du er.
Han er en som du kan være stolt av
– som alltid vil ha deg kjær

—————

Når jeg blir 20
skal jeg flytte for meg selv
sa storesøster

Da vil jeg
bo sammen med deg
sa lillebror

Ja
klart du skal
sa storesøster

—————

Lykken må være å ha en bror,
som alltid gir et trøstende ord.
En som strekker ut hånden til deg,
og hjelper deg opp når du er lei.
To som alltid vil ha hverandre,
og som aldri kan bli skilt av andre.
For lykken er større når man er to,
og da blir verden et bedre sted å bo!

 

4 Responses to “Dikt om søsken”

  1. Junitha Mahadevan Says:

    jeg har aldri sett noe drit

  2. Jeenu jegerdum Says:

    Jeg er dum og publiserte kommentaren overfor med min søsters navn.

  3. Karoline Says:

    Fantastisk fine dikt!

  4. hår du dikt åm musslimmer såm kåmmer till nårge?


Legg igjen en kommentar

