Gullkorn

Kloke ord og sitater for enhver anledning

Din disippel september 14, 2008

Filed under: Bibelen,Jesus,Tro — gullkorn @ 10:17 am

Jeg er din vanlige disippel, Herre

en av de tolv, men ellers ukjent –

bare et navn i Gudsboken.

 

Jeg huskes ikke for å ha gått på vannet

slik som Simon Peter, han som også

alltid hadde de rette svarene og som

du har betrodd Himmelens nøkler til.

 

Jeg er ingen Johannes som for alle tider

er knyttet til din kjærlighet,

disippelen som Mesteren elsket.

 

Jeg måtte bli tilbake da du valgte ut de tre

som skulle få oppleve din herlighet på fjellet.

 

Jeg ble heller ikke bedt om å våke

gjennom dine tunge timer i Getsemanehagen.

Jeg er bare en av de tolv, den alminnelige, Herre –

plaget av skjulte misunnelige tanker og a lengsel

etter å være DEN som du elsker.

 

Alikevel – en gang stoppet du opp foran meg og bad meg bli med.

Jeg husker dragningen jeg kjente mot deg og øynene dine.

Det var som om de fortalte meg at jeg var gjemt i ditt hjerte,

Kjent, kjær og spesiell, uvanlig for deg.

Jeg, din vanlige disippel, og mer trenger jeg vel ikke.

 

(Ukjent)

 

One Response to “Din disippel”

  1. Randi Marie Solbakken Says:

    Dette var et aldeles nydelig dikt. Det skal jeg gi videre til maaaaange.
    Tror det er mange av oss som kjenner oss igjen.
    Føler oss ganske alminnelige, men alikevel…. elsket!


Legg igjen en kommentar

