Gullkorn

Kloke ord og sitater for enhver anledning

Keltisk åpningsbønn juni 6, 2008

Filed under: Bønn — gullkorn @ 9:16 am

Gud, når jeg sier ordene

i bønnen

kan jeg kjenne ditt

nærvær.

Jeg ber:

Kneet som er stivt,

la det bli bøyelig.

Hjertet som er hardt,

gjør det varmt under

dine vinger.

Såret som smerter,

leg det.

Til deg kan jeg overgi

all min frykt og alt mitt håp.

.

(Keltisk åpningsbønn fra Iona)

 

One Response to “Keltisk åpningsbønn”

  1. Anna Berit Says:

    Hei!

    Har lest bloggen din av og til.
    Fikk lyst til å si: For en vakker bønn!!


Legg igjen en kommentar

