Gullkorn

Kloke ord og sitater for enhver anledning

Det er langt mellom venner november 15, 2007

Filed under: Gode ord,Kloke ord,styrke,Velsignelse,Venner,Vennskap — gullkorn @ 8:39 pm

Det er langt mellom venner
Mellom venner står mange
bekjentskaper
og mye snakk.
Venner ligger som små lysende stuer
langt borte i fjellmørket.
Du kan ikke ta feil av dem.
.
(Kolbein Falkeid, 1978)

Tre pandaer

 

10 Responses to “Det er langt mellom venner”

  1. Randi Says:

    Sant nok!
    Den gode kolbein er en av mine favoritter🙂

  2. Suleman Ijaz Says:

    Mange gode kloke ord og sitater🙂 takk for det. Får litt god følelse av å lese mange av dine gullkorn.
    Har du lyst til å skrive noe om økonomi?🙂

    Ha en fin dag!

  3. gullkorn Says:

    Takk for det Suleiman. Jeg kan ikke ta på meg æren over å ha skrevet alle gullkornene, men samler de jeg finner. Skal se om jeg ikke finner noen om økonomi også🙂

  4. Suleman Ijaz Says:

    Ikke helt riktig skrevet navnet mitt, men du er ikke den første hehe.

    Jeg har forståelse for at du har samlet de du finner. Men det er jo ikke en lett oppgave det heller🙂 Samtidig har du også lært noe av å lese de. Det må være en fin opplevelse å lese så mange gullkorn.

    Jeg har også noen, som du kanskje vil publisere.

    1) Rikdom er å være fornøyd med det man har, og fattigdom er man er misfornøyd med. – Profet Mohammad (fvmh)

    Noe sånt, jeg håper du forstår hva jeg prøver å si.

    2) Do not consider any act of kindness insignificant, even meeting your brother with a cheerful face. – Profet Mohammad (fvmh)

    3) Life is like art. You have to work hard to keep it simple and still have meaning.
    – Charles de Lint

    Du klarer nok å oversette det tror jeg.

    Lykke til med bloggen din, ta gjerne tur innom mine @ http://www.exatic.com

  5. gullkorn Says:

    Fine ordtak, SULEMAN (nå har jeg lært det🙂 ) skal se om jeg ikke får publisert dem i løpet av juleferien.

    God jul!

  6. Suleman Ijaz Says:

    Det tok ikke lang tid å lære navnet mitt, hehehe.

    PS! Det var ikke noe info om forfatteren (deg) på denne siden!?🙂
    Ha en fin ferie da.

  7. Suleman Says:

    Sørg ikke over det som ikke kommer og gråt ikke over det som forgår, men sørg for ikke å miste deg selv og gråt hvis du flyter av sted med tidens strøm uten å bære himmelen i deg.

    – Friedrich Scleiermacher

  8. gullkorn Says:

    Hei igjen Suleman. Nå har jeg fått lagt inn sitatene du skrev, med unntak av det siste som jeg har oversett, men skal legge ut det også. Tusen takk – og send gjerne inn flere hvis du har!

  9. Hallgrim Says:

    heilt klårt mitt favorittdikt. takk for at du deler det:)


Legg igjen en kommentar

